20 Nis 2012

LGS

Sabah haberlerini dinlerken lgs birincisinin Konya'dan çıktığını öğrendim. Hemen kuzenimi aradım yoksa sizin dersaneden mi diye. Kuzen gayet soğuk kanlı, beklenen bir şeydi zaten sınavdan çıkınca soruların hepsini doğru yaptım  diye söylemişti öğrencimiz dedi :)))Seneye sınava girecek bir öğrencinin annesi olarak ben acaip heyecanlıyım. Bizim öğrencide heyecan var sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Felsefe öğretmenleri isimlerine göre analiz yapmış derste. Buna göre neredeyse sınıfın hepsi ilk yıl üniversite kazanamıyor.Bence öğrencilerin lakaytlıklarından öyle demiştir öğretmenleri.  Benim oğluşta diyor ki madem kazanamayacakmışım boşuna hiç girmeyeyim bu yıl  sınava:)))) Çocuklar ne kadar endişesiz gelecekleri için. Benimse kafamda dönen düşünceler saçlarımı ağarttı:)))

Dün akşam gittiğimiz iletişimi kopartmayalım seminerinde ergenlerden bahsetti biraz konuşmacı. Anlattıklarına güldük ama çok düşündürücüydü aslında.Anne-babamı mutlu etmemek için intihar etmiyorum diye bir ergen.Anne-babasının düşüncesini , kendisi ortadan kalksa mutlu olacaklar diye algılamış. Halbuki o anne-baba gözünün içine bakıyordur. Aldığı mesaj öyle de bu mesajları nasıl vermeli, nasıl değiştirmeliyiz. Zor meslek bu ebeveynlik.

Konuyla alakalı değil ama ilginç bir şey takıldı gözüme dün yapılmış fizik ödevinde. Fizikçiler ve buluş öykülerini araştırmış slayt yapmışta oğluş. Max Karlın , 7 çocuğundan 6 sı ölmüş sonuncusuda Hitlere suikastle suçlanmış.Kuantum Kuramını yalanla oğluna özgürlüğünü verelim demişler yapmamış. Yegane çocuğunun ölmesine sebep olmuş. O da ebeyn  ve ben dehşete düştüm okuduklarımdan. Neyse sabah sabah böyle işte...

Hiç yorum yok: